Een nieuwe woonkern in Stichtse Vecht

nieuwbouwplannen (2).jpgwoensdag 20 september 2023 11:09

In de woonvisie die besproken en vastgesteld gaat worden tijdens de raad van 26 september stelt de ChristenUnie-SGP voor om de mogelijkheden voor een nieuwe woonkern te onderzoeken.

Wij verzoeken het college om te onderzoeken of een nieuwe woonkern oplossingen kan bieden voor de uitdagingen van de toekomst. Het is niet uit te sluiten dat de behoefte aan woningen over 10 of 20 jaar nog steeds groot is. Het beperkte woningaanbod binnen de gemeente Stichtse Vecht is een probleem dat al langer op de agenda staat.

Wij stellen voor om In de Woonvisie op te nemen dat ook verder vooruit wordt gekeken om te zien hoe dit thema over de langere termijn moet worden aangepakt . De huidige problemen in de woningbouw zijn in de kern te herleiden naar een beperkte visie en vooruitblik in het verleden.

Een nieuwe woonkern zal dus niet de problemen van nu oplossen, waaraan in de Woonvisie overigens volop aandacht wordt besteed, maar kan wel perspectief schetsen voor de generaties na ons.

Reacties op 'Een nieuwe woonkern in Stichtse Vecht'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.